Hur får vi besökare att stanna längre?

Välkommen till en workshop där vi tillsammans delar erfarenheter och tankar om hur vi får besökare att stanna längre i länet.

Varför vill vi att våra besökare ska stanna längre?

För den enskilde gästen blir det en vinst för att den får bli bortskämd med mer av det goda vi har att erbjuda. För entreprenörna blir det en bättre affär när kunderna har mer tid på sig och väljer övernattning istället för ett dagsbesök. Erfarenheter från andra regioner visar att gäster som stannar längre spenderar mer pengar, är nöjdare, bidrar till fler jobb och ett lägre slitage på samhälle och miljö.

Amanda Hessle driver Värdskapsbyrån där hon kombinerar översättning med guidning och inspiration i form av föreläsningarinom värdskap och bemötande. Hon brinner för besöksnäringen och för mötet mellan människor, där både språk och värdskap har betydande roller.

Malin Johansson har de senaste 12 åren framgångsrikt drivit Norrqvarn vid Göta Kanal och Krubb i Töreboda. Numera är Malin ägare till BriQ Hotell i Hova, samtidigt som hon gärna delar med sig av sina erfarenheter, tankar och arbetsmodeller till kollegor inom besöksnäringen.

När: onsdag 23 mars
Tid: 08.30-13.00 (inkl lunch)
Plats: Egastronomi, Hällabrotten, Kumla
Föreläsare: Amanda Hessle och Malin Johansson.

Anmälan senast 18 mars

Här anmäler du dig till workshopen.

För frågor kontakta
Jenny Ahlgren, Företagskoordinator, Region Örebro län
Kontakta Jenny via e-post
: 072-143 09 45

Bakom initiativet står Region Örebro län och Tillväxtverket.

Varmt välkommen!

TILLV Finansiering RGB Bla.jpg