Den här webbplatsen använder kakor (cookies). Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?

Kvalitet i vården

För oss inom Region Örebro län är det mycket viktigt att erbjuda rätt kvalitet i alla våra verksamheter. Därför pågår på många håll i organisationen ett omfattande kvalitetsarbete. Det innebär bland annat:

  • Att du som patient ska bli bra bemött.
  • Att du som patient ska få en medicinsk behandling av hög klass.
  • Att du som patient ska få rätt läkemedel.
  • Att vi analyserar hur och varför misstag har begåtts vid ett större tillbud, så att det inte händer igen.

Kvalitetsarbetet består i att vi systematiskt avläser, reflekterar över och förbättrar verksamheterna. Syftet är främst utveckling, men också att kontrollera att resultat, processer och förutsättningar ligger på avsedd nivå.

Kvalitetsmätningar genomförs kontinuerligt med syfte att hitta förbättringsmöjligheter utifrån patienternas erfarenheter och upplevelser.


Sid-funktioner och -information

Sidan granskades den 21 oktober 2016

Innehållsansvarig: Webbredaktionen

Publicerad av Petra Ekenstam