Den här webbplatsen använder kakor (cookies). Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?

Sortimentsgrupper

Sortimentsgrupperna består av förskrivare från kommun och landsting och sortimentsansvarig hjälpmedelskonsulent. Gruppen kompletteras ibland med lagerpersonal och hjälpmedelstekniker från Centrum för hjälpmedel.

De externa sortimentsgrupperna ska:

  • utarbeta ett hjälpmedelssortiment för Region Örebro län som skall fylla behovet av hjälpmedel, för såväl brukare som förskrivare, avseende funktion, kvalitet, miljö och pris utifrån de kriterier och riktlinjer som är fastställda i Behovstrappan/ Hjälpmedelsguiden.
  • diskutera underlag för kravspecifikationer på produkter inför upphandling.
  • kontinuerligt granska och utvärdera såväl upphandlat sortiment som nyheter på marknaden.
  • diskutera vilka produkter som kan avvecklas. Inaktuellt sortiment avvecklas av sortimentsansvarig.
  • träffas minst 2 ggr/år. Antalet träffar varierar dock beroende på vilken fas av upphandlingen man befinner sig i.

Arbetet i grupperna ska dokumenteras och publiceras på Centrum för hjälpmedels hemsida.

Du finner de aktuella sortimentgrupperna i spalten till vänster.


Sid-funktioner och -information

Sidan granskades den 30 januari 2018

Innehållsansvarig: Charlotte Carling

Publicerad av Charlotte Carling