Den här webbplatsen använder kakor (cookies). Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?

Kvalitet och utveckling

Kungen överlämnar pris till sjukhusdirektör och kvalitets- och utvecklingschef.

 

Karlskoga lasarett ska vid varje tidpunkt vara ett väl fungerande och säkert lasarett för såväl medarbetare som patienter och övriga kunder!

Vår vision

För att nå dit krävs ett systematiskt kvalitets- och utvecklingsarbete i stort och i smått. Vi strävar efter att ständigt bli bättre, få en ökad patientsäkerhet och därigenom trygga och nöjda patienter.

Verksamheten bedrivs utifrån bästa möjliga tillgängliga vetenskapliga underlag samt med ett stort inslag av utveckling som bygger på alla medarbetares engagemang och delaktighet. 

Ledningssystem

Viktiga delar i vårt ledningssystem för kvalitet och patientsäkerhet är att ha en tydlig dolkumentstyrning,  ha mätbara mål, följa upp våra resultat och vid behov genomföra förbättringar.

Referenssjukhus

Vi arbetar förebyggande med utbildningar i hjärtlungräddning och förflyttningskunskap för att skapa både en säker arbetsmiljö och en säker vårdmiljö. Inom dessa områden har vi kommit så lång att lasarettet utsetts till referenssjukhus. 

Logotype för utmärkelsen svensk kvalitet.Dokumenterat hög kvalitet

Vi har deltagit i Utmärkelsen Svensk Kvalitet för att få en oberoende och kvalificerad utvärdering av vår verksamhet utifrån SIQs Modell för Kundorienterad Verksamhetsutveckling. Som första sjukhus i Sverige fick Karlskoga lasarett ta emot Utmärkelsen Svensk Kvalitet 2012. Utmärkelseprocessen genomförs av Institutet för Svensk Kvalitet (SIQ). 


Sid-funktioner och -information

Sidan granskades den 23 november 2016

Innehållsansvarig: Ing-Marie Larsson

Publicerad av Lisa Olsson Lilja

Kontakt

Kvalitets- och utvecklingschef
Ing-Marie Larsson