Den här webbplatsen använder kakor (cookies). Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?

Kundtjänst

Område Kundtjänst består av ca 70 medarbetare inom avdelningarna Servicecenter, telefonväxel samt förvaltning telefoni.

Hos servicecenter får medarbetare i Region Örebro län hjälp.Servicecenter är Region Örebro läns interna servicecenter som servar samtliga medarbetare. I servicecenter tar man emot felanmälningar, beställningar och ger support inom bland annat IT, vård- och administrativa system, fastighetsfrågor, telefoni, städ och transport.

I Servicecenter finns också eTjänstekorthanteringen där alla medarbetare fotograferar sig och hämtar ut sitt eTjänstekort eller passerkort. Detta gäller även alla kommuner i Region Örebro län som hämtar ut sitt eTjänstekort här. eTjänstekortet används till säker inloggning i framförallt sjukvårdssystem och för inpassering.

Telefonväxeln förmedlar samtal internt och externt, dygnet runt. Växelpersonalen hanterar ca 5000 samtal per dygn. Jourtid sköter telefonväxeln även beställning av färdtjänst och sjukresor samt förmedling av språktolkar. Telefonväxeln ansvarar också för att kalla jourer vid akuta larmlägen internt, samt kallelser vid extra ordinära händelser så som Katastroflarm och driftstörningar.

Inom Område Kundtjänst så har man också ansvar för förvaltning av telefoni.


Sid-funktioner och -information

Sidan granskades den 16 november 2016

Innehållsansvarig: Björn Emmerik

Publicerad av Cecilia Frödén Olofsson

Kontakt

Område Kundtjänst

Besöksadress:
Servicecenter: USÖ, F-huset, ingång F1, en trappa ned

Televäxeln och förvaltning telefoni: USÖ, M-huset, en trappa ned vid patientbiblioteket.

Region Örebro läns televäxel
019-602 10 00

Områdeschef

Björn Emmerik
019-602 60 20