Audiologiska klinikens hörseltekniska mottagning USÖ

På hörseltekniska mottagningen får du hjälp med att rätta till eventuella fel på din hörapparat och andra hörhjälpmedel som är förskrivna av Audiologiska kliniken.

Om ditt hjälpmedel behöver repareras kan du lämna hjälpmedlet med felbeskrivning och personuppgifter i brevinkastet vid hörseltekniska mottagningen. Efter reparation kan du hämta ditt reparerade hjälpmedel i vårt utlämningsskåp, eller få det hemskickat.
Se mer information under rubriken "Inlämning och uthämtning av hörapparater" längre ned på sidan.

Hörseltekniska mottagningen är inte till för akuta skador, sjukdomstillstånd eller problem med öronvax. Då ska du i stället söka hjälp genom sjukvårdsrådgivning, vårdcentral eller akutmottagning.

Telefonnummer

Telefontider

Måndag-Fredag 07:45-09:00

Södra Grev Rosengatan 22 A, Örebro

Vägbeskrivning

Universitetssjukhuset Örebro, A-huset, Entré H, följ skyltning mot entré A BV, Örebro

Hitta på sjukhusområdet - USÖ

Kontaktcenter hjälper dig

Behöver du hjälp med att genomföra ett ärende på 1177.se? Har frågor om faktura, betalning eller frikort? Eller att hitta kontaktuppgifter till vården?

Kontaktcenter guidar dig

Remiss behövs inte

Inlämning av trasig hörapparat

Du kan lämna in din trasiga hörapparat i det brevinkast som finns utanför audiologiska klinikens hörseltekniska mottagning. Fyll i den blankett som finns vid brevinkastet och lägg blankett och din trasiga hörapparat i den förslutningsbara plastpåse som finns vid brevinkastet.

Uthämtning av lagad hörapparat

När din hörapparat är klar får du ett SMS med en sexsiffrig PIN-kod och kan då hämta ut den i Audiologiska klinikens utlämningsskåp som finns innanför entré A (som du når via H-huset). Entrén är öppen fram till kl 20.00. Om du inte hämtat din lagade hörapparat inom tre dagar hör vi av oss till dig på telefon.

Filmen visar hur det går till att lämna in och hämta ut en hörapparat.