Auktion till förmån för medicinsk forskning i Örebro län

Publicerad: 2021-05-20 14:12

Den 13 maj börjar auktionen med utemöbler från parkavdelningen. Auktionen avslutas den 24 maj. ”Vi behöver utrymma våra lokaler där vi förvarar utemöbler från nedlagda verksamheter. Intäkterna kommer att gå till Nyckelfonden som finansierar medicinsk forskning i regionen”, säger Jonas Mörk, trädgårdsmästare på parkavdelningen.

Jonas Mörk från parkavdelningen rengör möbler.

Jonas Mörk från parkavdelningen rengör möbler. Foto: Håkan Risberg.

Personalen på parkavdelningen har beslutat sig för att sälja möblerna till allmänheten.

– Med den här lösningen blir alla vinnare, pengarna för möbler vi inte har behov av går tillbaka till verksamheten i en annan form, säger Jonas Mörk trädgårdsmästare på parkavdelningen.

Bud på utemöblerna via Auktionshusets hemsida
Auktionshuset vill också bidra till forskningen och kommer därför att efterskänka klubbslagsavgiften till Nyckelfonden.

– Det är ett bra sätt för oss att kunna bidra till en samhällsviktig funktion som gagnar alla. Jag hoppas på många bud så att forskningen kan gå framåt, säger Inger Sjölinder på Auktionshuset.

Med på auktionen finns kvalitetsmöbler av olika slag. Auktionen är digital vilket betyder att möblerna visas och buden läggs via Auktionshusets hemsida.

– Högsta bud på avslutande klockslag får hämta sin möbel och förhoppningsvis använda den med stolthet, den har ju bidragit till att rädda liv, avslutar Inger Sjölinder.

Senast uppdaterad: den 4 juni 2021