Kumlas vårdcentralsmottagningar samverkar under julveckorna - Och i norr ligger fokus på akut verksamhet

Publicerad: 2021-12-14 11:00

Fylstamottagningen tar emot sina patienter på Kungsvägsmottagningen mellan den 20 december och 7 januari.

Från och med den 20 december och fram till och med den 7 januari kommer Fylstamottagningen att finnas med sin verksamhet på Kungsvägsmottagningen på Norra Kungsvägen 10 i Kumla.

Du når mottagningen på samma telefonnummer som vanligt eller genom att logga in på våra e-tjänster på www.1177.se.

Måndagen den 10 januari är verksamheten åter tillbaka i Fylsta.

Vårdcentralsjouren påverkas inte

OBS! Vårdcentralsjouren påverkas inte av samlokaliseringen, utan kommer att vara kvar i Fylstamottagningens lokaler på Sörbyvägen 8 precis som vanligt även under julveckorna.

Fokus på akut verksamhet i norra länsdelen

Under jul- och nyårsveckorna har vårdcentralerna i den norra länsdelen den akuta verksamheten öppen som vanligt. Det gäller vecka 52, 1 samt 2. Mottagningsverksamheten är under denna tid begränsad på grund av ansträngt bemanningsläge. Alla vårdcentraler kommer att hålla öppet alla vardagar, men med reservation för att det uppstår akuta förändringar som kräver samverkan mellan enheter.

Syftet med samverkan är att minska verksamhetens sårbarhet under julen.

Senast uppdaterad: den 14 december 2021