Med kapacitet att vaccinera 4 400 personer per dag - vaccinationsmottagningen på Conventum öppnar på måndag

Publicerad: 2022-01-21 11:44

Vaccinationsmottagningen på Conventum Arena öppnar igen på måndag. Lokalerna kommer att byggas upp på liknande sätt som förra gången.

– Det känns jättebra att vi kan öppna i en rymlig lokal för att kunna ta emot fler på kort tid. Smittan ökar i samhället och vaccination är en viktig del i att få stopp på pandemin. Vi erbjuder fortsatt drop-in för dig som ska ta första dosen, berättar Eva Slätmo, ordförande i styrgruppen för vaccination.

Bättre kapacitet med fler bås och större yta

Conventum Arena har kapacitet att ta emot minst 4 400 personer per dag fördelat på 25 vaccinationsstationer. Lokalerna kommer att byggas upp på liknande sätt som förra gången.

– Vänta inte med din vaccination! Vi vill åter igen uppmana alla som är 12 år eller äldre att vaccinera sig nu oavsett om de ska ta dos 1, 2 eller 3. Genom att vaccinera sig minskar man risken för att bli allvarligt sjuk i covid, säger Eva Slätmo.

Sänkt dosintervall och SMS

Dosintervallet är sänkt till fem månader mellan dos två och tre för alla som är minst 18 år. De som är aktuella för att ta en tredje dos får ett påminnelse-SMS, förutsatt av man lämnat telefonnummer vid bokningstillfället.

Vaccinera dig även om du varit sjuk i covid-19

Det är viktigt att du vaccinerar dig även om du har haft covid-19. Du kan gå och vaccinera dig så fort du är frisk och mår bra igen.

Vaccinationsmottagningen Conventum Arena

Adress: Fabriksgatan 26-28.
Parkering: Parkeringshus finns i samma byggnad och möjlighet till parkering i samma kvarter.
Resa kollektivt: Det är nära till buss och tågförbindelser. Du reser gratis till och från vaccinationen med Länstrafiken.

Senast uppdaterad: den 21 januari 2022