Nu erbjuder vi alla länsbor påfyllnadsdos – men det måste ha gått minst sex månader sedan dos 2

Publicerad: 2021-12-09 15:18

Har det gått minst sex månader sedan du fick dos 2? Då kan du nu boka tid för påfyllnadsdos (dos 3) mot covid-19. Styrgruppen för covidvaccination i Region Örebro län breddar erbjudandet om en tredje dos vaccin ytterligare och låter nu tidsintervallet styra – oavsett ålder.

Du kan nu boka dig för en påfyllnadsdos om:

• Det har gått minst 6 månader sedan du vaccinerade dig med dos 2.
  • Är du 65 år eller äldre gäller 5 månader sedan du vaccinerade dig med dos 2.
  • Personal inom hälso- och sjukvården kommer så långt det är möjligt att vaccineras på sin arbetsplats.

Så bokar du tid för din påfyllnadsdos (dos 3)

Du kan boka tid digitalt via webbokning eller ringa till vår telefonbokning på nummer 019-602 80 00.

Om det är fullbokat och inte finns lediga tider på den vaccinationsmottagningen du valt, gå in och titta efter lediga tider på någon av de andra mottagningarna. Nya tider läggs ut kontinuerligt, så finns inga tider ena dagen kan det ha fyllts på med bokningsbara tider nästkommande dag.

Kom ihåg att ta med en giltig legitimation till vaccinationsmottagningen.

Vaccinationsmottagningar

Vaccinationsmottagningarna finns på flera olika platser i länet. Mottagningarnas öppettider hittar du här.

Observera att vaccinationsmottagningen Boglundsängen Örebro samt Tybble och Olaus Petri vårdcentraler har stängt för vaccination mot covid-19. Ny vaccinationsmottagning i Örebro finns nu på Fredsgatan 27 A.

Senast uppdaterad: den 9 december 2021