Nu flyttar verksamheterna in i H-huset

Publicerad: 2021-06-04 11:58

År av väntan är äntligen över för klinikerna som nu börjat flytta in i nybyggda H-huset.

Nu flyttar verksamheterna in i H-huset

Verksamheterna började flytta in i H-huset med start måndag den 18 januari. Då gick flyttlasset för Hudkliniken.

Hudkliniken välkomnar sina patienter till de nya lokalerna från och med måndagen den 25 januari, då även husets entréer och centralkassa öppnades.

Vecka fyra sker inflyttning av plastik- och käkkliniken samt öronkliniken som öppnar för patienter den 1 februari.

Vecka fem är turen kommen till ögonmottagningen att lämna A-huset och ta nya lokalerna i besittning. Ögonmottagningen i H-huset öppnar för patienterna den 8 februari.

Resterande verksamheter, de utökade fyra platserna för IVA, ögonoperation och den gemensamma operationsavdelningen för öron, plastik och käkkirurgi, liksom anestesi, samt vårdavdelningarna 42 och 49, genomför sin flytt under vecka 6 och tar emot patienter i nya huset från och med den 15 februari.

H-huset

Senast uppdaterad: den 4 juni 2021