Nya resmönster i spåren av pandemin

Publicerad: 2022-09-16 16:14

Under pandemin levde vi mer lokalt. Vi vande oss vid mikromobilitet och hemleveranser. Jonas Eliasson, måldirektör för tillgänglighet vid Trafikverket, är med i ett digitalt samtal på detta högaktuella tema den 30 september.

Resenär vid Örebro resecentrum som köper tågbiljett med Länstrafikens Resekort

Många tjänsteresor har ersatts av digitala möten. Utvecklingen av elektrifierade alternativ är explosiv. Vi är mitt i omvälvande skifte där ett antal starka drivkrafter är i rörelse parallellt.

Vid seminariet erbjuds ett djupdyk i frågans alla delar, dimensioner och potentiella utvecklingsriktningar. Hur planerar man framåt på ett optimalt sätt med dessa förutsättningar?

Fredagsakademin 30 september

Fredagsakademin är ett digitalt seminarium med föreläsning och samtal. Det är öppet för alla, men du behöver anmäla dig för att vara med.

13.30 Välkommen

Sofia Kjörk och Anders Niklasson, Region Örebro län, hälsar välkomna och introducerar dagens talare.

Förändrade resmönster i spåren av pandemin

Jonas Eliasson är måldirektör tillgänglighet vid Trafikverket och professor i transport­system vid Linköpings universitet, Jonas anlitats flitigt som expertrådgivare till ett stort antal städer, regioner och länder i frågor rörande strategisk transportplanering och hållbara transportsystem.

Samtal och frågor

Vi som deltagare får möjlighet att ställa frågor till Jonas och bidra med våra tankar om framtiden.

15.30 Avslutning

Senast uppdaterad: den 7 februari 2023