Örebro läns jämställdhetspris

Publicerad: 2021-06-02 15:28

Jämställdhetspriset uppmärksammar och hedrar ett bra jämställdhetsarbete som bidrar till människors makt att forma samhället och sina egna liv oavsett kön.

Genom priset lyfter vi tillsammans fram goda exempel på jämställdhetsinsatser i länet som kan inspirera i jämställdhetsarbetet. Priset har instiftats av Länsstyrelsen och Örebro läns jämställdhetsråd.

Dags att nominera!

Vet du någon som gör ett bra jämställdhetsarbete i länet, eller gör du det själv? Missa då inte att nominera din kandidat till Örebro läns jämställdhetspris. Vi behöver din nominering senast den 17 september. Du kan nominera organisationer, verksamheter, företag och privatpersoner i Örebro län. Utmärkelsen är för genomförd eller pågående jämställdhetsinsats. Politiska partier kan inte ansöka om utmärkelsen.

Juryn med representanter från Örebro kommun, Hällefors kommun, Region Örebro län, Örebro Universitet och LO utser vinnaren som koras den 18 november.

Tillsammans kan vi förändra mycket och föra jämställdhetsarbetet framåt!

Nominerar gör du via formuläret på Länsstyrelsen i Örebros webbplats.

Senast uppdaterad: den 4 juni 2021