Örebro: Vårdcentralsjouren flyttar tillbaka till Nygatan

Publicerad: 2021-05-20 11:52

Från och med måndag den 24 maj finns vårdcentralernas jourmottagning i Örebro åter i sina ordinarie lokaler på Nygatan 7.

Blir du sjuk på kvällen eller under helgen och inte kan vänta till nästa vardag, har du möjlighet att kontakta någon av vårdcentralernas jourmottagningar för rådgivning och tidsbokning.

Vårdcentralsjouren i Örebro har under en tid varit utlokaliserad till Olaus Petri vårdcentral, men nu är det dags att flytta tillbaka till de ordinarie lokalerna på Nygatan 7 igen.

Observera att det har byggts om på Nygatan 7. Det innebär att huvudingången för besökare till vårdcentralsjouren nu finns mittemot kulturkvarteret.

Vårdcentralsjouren tar endast emot bokade besök. Boka genom att ringa 1177. Tiderna för rådgivning och tidsbokning är: Måndag-fredag klockan 17-21, samt lördag-söndag klockan 8-21.

Senast uppdaterad: den 4 juni 2021