Vaccination mot covid-19 på nya platser

Publicerad: 2022-02-15 07:46

Vaccination mot covid-19 fortsätter – vid våra vaccinationsmottagningar, vid flera vårdcentraler i länet och även på nya platser. Den här veckan testar vi att drop-in vaccinera vid ICA Maxi Boglundsängen och i Marieberg galleria.

Pandemin har gått in i en ny fas och så även vaccinationsarbetet. Smittspridningen är fortfarande hög och vaccination är fortfarande bästa skyddet mot att inte bli svårt sjuk och hamna på sjukhus.

– Vi vill underlätta för alla som vill vaccinera sig men som kanske inte hittat rätt tillfälle för att ta sitt vaccin”, berättar Ewa Slätmo, ordförande i styrgruppen för vaccination. Ewa fortsätter:

– Därför kommer vi nu att testa att drop-in-vaccinera i gallerian utanför ICA Maxi. Här finns en lugn yta där du kan få din första, andra eller tredje dos vaccin och vi kommer att ha vaccin som passar alla åldrar.”

Fredag 18 februari finns vaccinatörer från Region Örebro län i Marieberg galleria och erbjuder drop-in-vaccination. Platsen är norra entrén närmast Coop.

Det går också bra att komma och prata med sjuksköterskorna som vaccinerar om vaccination mot covid-19. Passa på om du har funderingar eller är orolig för att vaccinera dig.

Faller de här två tillfällena väl ut kommer vi att återkomma fler gånger för drop-in-vaccination. Planering pågår även för flera vaccinations-aktiviteter inför den nationella vaccinationsveckan vecka 11.

Var När
Ica Maxi Boglundsängen: Inne i gallerian, till höger om entrégrindarna till matbutiken. Torsdag 17/2 kl. 14.00 - 19.00
Marieberg galleria: Norra entrén vid Coop. Fredag 18/2 kl. 14.00 - 19.00

Senast uppdaterad: den 15 februari 2022