Vår nya webbplats

Publicerad: 2021-01-19 16:09

Webbplatsen har ett nytt utseende, den har en enklare struktur, mindre antal sidor och ett tydligare innehåll. Den är också responsiv det vill säga anpassad till mobil, dator och läsplatta.

De flesta som besöker Region Örebro läns webbplats har ett ärende, de vill hitta rätt i vården, få svar på en fråga, använda våra e-tjänster, söka företagsstöd eller komma i kontakt med våra verksamheter på något sätt. I arbetet med att ta fram en ny  webbplats som är enkel och tydlig har vi haft besökarens behov i fokus. Vi har skapat tydliga ingångar till efterfrågade sidor och innehåll som ska göra det enklare för besökaren att hitta rätt på webbplatsen.

Nytt är också att vi har delat upp informationen på flera webbplatser som då blir mer specifika inom sitt område. På så sätt gör vi det lättare för våra besökare att hitta rätt information. Du hittar våra andra webbplatser längst upp till vänster, ”Våra webbplatser”.

Fortsatt utveckling under 2021

I vårt utvecklingsarbete fokuserar vi på att göra webbplatsen mer tillgänglig och kommer fortsätta arbeta med att bygga vidare på struktur, design och användarvänlighet.

Välkommen att se dig om på vår nya webbplats!

Hittar du inte den information du söker?

Vänd dig till vår webbredaktion så hjälper vi dig:

Webbredaktionen

Senast uppdaterad: den 4 juni 2021