Du är på Region Örebro läns webbplats.
Läs om hälsa och sjukdomar och var du kan hitta vård. Logga in för att läsa din journal och göra dina vårdärenden.
Här hittar personal inom vård och omsorg relevant vårdrelaterad information, regionala riktlinjer, rutiner och styrande dokument.
Region Örebro läns webbplats för dig som arbetar med regional utveckling i Örebro län.
Ring vår växel 019 - 602 10 00
019 - 602 10 00
Inkommande e-post till regionen@regionorebrolan.se tas emot av registrator vid det centrala diariet.
Därför kan vi inte svara på frågor om:
Vi kan inte garantera säkerheten för e-post, skicka därför aldrig konfidentiella uppgifter via e-post utan använd istället tjänsten 1177 Vårdguidens e-tjänster där du kan nå vården.
Information som sänds med e-post hanteras enligt samma offentlighets- och sekretessregler som för post via brev. Det betyder att de handlingar som kommer in är allmänna och diarieförs enligt gällande regler och bevaras för framtiden.
regionen@regionorebrolan.se
Region Örebro länBox 1613701 16 Örebro
Eklundavägen 1702 17 Örebro
Här hittar du vanliga frågor och svar om att söka jobb hos oss.
Om du har du hittat en tjänst du vill söka gå till platsannonsen och välj sedan att logga in i vårt digitala rekryteringsverktyg. Du måste ha en användkonto för att göra det. Klicka sedan på Lediga jobb och välj det jobb du vill söka. Klicka på annonsen och sedan Sök tjänst. Fyll i dina uppgifter och klicka på Skicka in.
Läs mer om hur du skaffar ett användarkonto under: Hur skapar jag en användare?
När du är klar och har sparat dina uppgifter så har du ett användarkonto för att kunna söka jobb. Det innebär inte att du har anmält dig som arbetssökande hos oss. Du måste söka den/de tjänster du är intresserad av. Klicka på den tjänst du vill söka, klicka därefter på ”Sök tjänst” och besvara frågorna.
Offentliga arbetsgivare är skyldiga att spara ansökningar i två år. På grund av detta kan du inte ta bort ditt användarkonto förrän efter två år.
Om du får meddelandet att ditt användarnamn redan finns har du sökt jobb hos oss tidigare och då registrerat en e-postadress. Om du kommer ihåg vilken adress du registrerat men inte kommer ihåg ditt lösenord kan du testa att generera ett nytt lösenord. Se mer under frågan Hur får jag ett nytt lösenord?
Om du inte kommer ihåg vilken e-post du angav tidigare, så behöver du skapa en ny användarprofil. Läs mer under frågan Hur skapar jag en användare?
Om du har du skyddad identitet, ska du inte använda vårt e-rekryteringsverktyg. Kontakta den rekryterande chefen som står i annonsen och kom överens om hur du vill lämna in din ansökan till oss. Vi har därefter rutiner för att hantera din ansökan på ett korrekt sätt.
Välj det jobb du önskar söka och klicka på det jobbet, så att du ser annonsen.Längst ner på annonsen klickar du på ”Sök tjänst”.
Besvara några frågor och klicka på ”Spara” på sista sidan som är en sammanfattning.
Du kan uppdatera din ansökan till och med sista ansökningsdagen genom att klicka på rubriken till tjänsten och sedan klicka på ”Uppdatera ansökan”. Efter sista ansökningsdag kan du inte uppdatera dina uppgifter.
Bilagans namn får inte innehålla mer än 49 tecken. OBS! Mellanslag räknas som ett tecken. Du kan bara bifoga tre bilagor åt gången. Vill du bifoga fler än tre bilagor bifogar du de första tre bilagorna, skickar in ansökan och går sedan tillbaka för att uppdatera din ansökan. Gå in under ”Bifogar bilagor” och bifoga resterande bilagor.
Tio stycken.
Det finns en säkerhetsinställning i systemet som gör att du loggas ut om du stannar längre än 40 minuter på varje fråga. Säkerhetsinställningen finns för din skull. Om du sitter vid en så kallad publik dator, till exempel på arbetsförmedlingen eller på biblioteket, är det meningen att du ska loggas ut automatiskt efter 40 minuter, om du skulle gå ifrån datorn och glömma bort att logga ut. Det är bra om du har ett cv och ett personligt brev i en pdf-fil eller ett word-dokument. Då kan du kopiera text från dokumentet till frågorna och sedan bifoga bilagorna i ansökan.
Enligt gällande lagar och förordningar har arbetsgivare inom psykiatrisk sjukvård rätt att i samband med rekrytering/anställning begära utdrag ur belastningsregister och misstankeregister.
Nej, det kan du inte göra. Du kan däremot titta på vilka frågor som ställs för varje tjänst genom att klicka på ”Sök tjänst” (utan att vara inloggad). Då kan du i lugn och ro gå igenom och se vilka frågor som ställs och sedan när du är redo kan du logga in och besvara frågorna och skicka in ansökan.
En rekrytering kan ta olika lång tid. Du kommer alltid att bli kontaktad av rekryterande chef om du blir erbjuden tjänst. Om du inte fått tjänsten får du besked via e-post.
Om sista ansökningsdag inte har passerat kan du återta din ansökan. Logga in och klicka på soptunnan till vänster om rubriken till den tjänst du har sökt. Ansökan försvinner inte från din vy men den markeras som återtagen. Vill du återta din ansökan efter att sista ansökningsdag har passerat måste du meddela den kontaktperson som finns angiven i annonsens upplysningar.
Om du har problem och inte kan skicka in din ansökan, kontakta Kompetens- och rekryteringsenheten.
Hade du nytta av innehållet på denna sida?
Tack för din återkoppling!
Du kan också skicka in förslag till oss på hur sidan kan förbättras här.
Senast uppdaterad: den 8 november 2021
Lediga jobb
Intresseanmälan
Sommarjobb och semestervikariat
Sommarjobb inom Folktandvården