Du är på Region Örebro läns webbplats.
Läs om hälsa och sjukdomar och var du kan hitta vård. Logga in för att läsa din journal och göra dina vårdärenden.
Här hittar personal inom vård och omsorg relevant vårdrelaterad information, regionala riktlinjer, rutiner och styrande dokument.
Region Örebro läns webbplats för dig som arbetar med regional utveckling i Örebro län.
Ring vår växel 019 - 602 10 00
019 - 602 10 00
Inkommande e-post till regionen@regionorebrolan.se tas emot av registrator vid det centrala diariet.
Därför kan vi inte svara på frågor om:
Vi kan inte garantera säkerheten för e-post, skicka därför aldrig konfidentiella uppgifter via e-post utan använd istället tjänsten 1177 Vårdguidens e-tjänster där du kan nå vården.
Information som sänds med e-post hanteras enligt samma offentlighets- och sekretessregler som för post via brev. Det betyder att de handlingar som kommer in är allmänna och diarieförs enligt gällande regler och bevaras för framtiden.
regionen@regionorebrolan.se
Region Örebro länBox 1613701 16 Örebro
Eklundavägen 1702 17 Örebro
access_time Publicerad: 2021-04-29 16:18
I måndags startade Region Örebro läns pilotprojekt Lådan. Nu kan allmänheten hämta och lämna test för covid-19 i utplacerade lådor på fyra platser i länet. Intresset har varit stort. Fler än 1 000 personer har redan hittat till lådan och det fungerar bra. Dock har några personer inte slutfört registreringen av sitt prov på 1177.se.
– Det är glädjande att så många hittat till lådan och testar sig för covid-19. För att få sitt provsvar är det jätteviktigt att man slutför registreringen av sitt prov på 1177.se och det ser vi att några inte gjort. Om man inte gjort registreringen så kan vi inte koppla provet vi fått in till den som tagit provet, säger Martin Sundqvist, överläkare, Laboratoriemedicinska kliniken, USÖ.
Genom att logga in på 1177.se och titta under Egen provhantering kan du se om ditt testkit från lådan finns registrerat som en beställning. Då har du slutfört registreringen och ditt provsvar är på väg, om du inte redan fått det.
Finns det ingen beställning från det datum du försökte registrera provet, så har du inte slutfört registreringen.
(Har du fått provsvar så ligger din beställning under "Tidigare beställningar".)
Om du har kvar instruktionerna med testkitsnumret kan du registrera ditt prov på nytt. Din beställning tas då omhand på laboratoriet och du kommer att få provsvar. Du registrerar ditt prov enligt instruktionerna. En grön ruta med informationen ”Testkit registrerat!” på 1177.se betyder att du slutfört registreringen och är klar.
Om du inte har kvar testkitsnumret behöver du tyvärr hämta ett nytt testkit och börja om. Alternativt beställa prov och boka en tid på någon av våra provtagningsmottagningar.
Läs mer om Lådan och provtagning för covid-19 på 1177.se
Hade du nytta av innehållet på denna sida?
Tack för ditt inskick
Vill du skicka lite återkoppling kring vad vi kan göra bättre så kan du göra det här.
Senast uppdaterad: den 29 april 2021