Digitalidagen - digitaliseringens möjligheter och utmaningar

Publicerad: 2022-10-11 16:52

Den 14 oktober är det återigen dags för Digitalidagen. Klockan 13.30 på Kulturkvarteret Örebro biblioteket börjar mässan för den som vill och kan vara med i den digitala utvecklingen.

Digitalidag

I år är det den fjärde nationella temadagen om digitaliseringens möjligheter och utmaningar. Det betyder att det under en dag varje år görs en gemensam kraftansamling för att inspirera människor till nya digitala förmågor, oavsett ålder.

Vi är många som vill bidra till att skapa ett digitalt inkluderande samhälle för alla. Region Örebro län kommer att medverka tillsammans med näringslivet, myndigheter, civilsamhället, bibliotek och kommuner.

Region Örebro län är plats på mässan för att du ska få ställa dina frågor och få information om digitala tjänster som:

• 1177 Region Örebro län
  • Folktandvården Region Örebro län - Digitala mottagningen, Rocka munnen och 1177.
  • Länstrafiken Region Örebro län - Webbplats, appen för länstrafiken och appen för serviceresor.

Välkommen till Digitalidagen den 14 oktober på Kulturkvarteret i Örebro!

Läs mer om evenemanget.

Senast uppdaterad: den 7 februari 2023