Sätt kryss i kalendern - då genomförs undersköterskedagen

Publicerad: 2024-03-04 12:23

31 oktober är det dags för årets inspirationsdag för dig som är undersköterska, skötare, personlig assistent, boendestödjare, vårdlärare eller liknande.

Massor med människor som minglar på mässa

Precis som tidigare år kommer hälso-och sjukvårdsdagen att genomföras på Conventum i Örebro och bjuda på inspirerande föreläsare, ett mässområde med utställare och tillfälle mingla med kollegor från hela landet.

- Jag är väldigt glad över vi kan ordna en inspirationsdag även i år, säger arrangör Mia Haponski. Just nu håller vi på att sätta ihop årets program och återkommer med fler detaljer så snart vi kan.

Anmälan öppnar i april - det gäller både mässutställare och deltagare.

- Självklart är vi medvetna om den ekonomiska situation som många regioner befinner sig i, även vår egen. Därför ser vi bland annat över anmälningsavgifter och kommer att ha ett så fullmatat program som möjligt.

- Det här är den enda kongressen i landet för den här yrkeskategorin så vi hoppas att många ändå får möjlighet att komma, avslutar Mia Haponski.

Du som vill kika på programmet från föregående år kan gå in här.

Har du frågor? Mejla kompetensutvecklinghs@regionorebrolan.se

Senast uppdaterad: den 4 mars 2024