Sök feriepraktikplats för sommaren 2024

Publicerad: 2024-02-15 16:26

Vill du ha ett meningsfullt jobb tillsammans med våra medarbetare? Testa på att jobba i vården? Vi erbjuder i år feriepraktik på flera olika arbetsplatser i Region Örebro läns verksamhet, på flera orter i länet för dig som går i årskurs 9 i grundskolan eller första eller andra året på gymnasiet.

Vårdnära service, Regionservice.

Foto: Pavel Koubek/Icon Photography

Vad kan jag jobba med?

Du kan till exempel jobba på något av våra sjukhus, på ett mottagning eller vårdavdelning. Studerar du på vård-och omsorgsprogrammet kan du i överenskommelse med din handledare även få testa på vårdarbetet.

Eller så kan du jobba med teamet på Måltidsservice i Örebro eller Lindesberg som jobbar för att patienterna ska få landets godaste mat!

Du kan också få jobba med någon av våra arbetsgrupper som hjälper en patient när en rullstol eller hörapparat har gått sönder och måste fixas eller att göra patienternas journaler digitala.

Läs mer i annonserna.

När kan jag jobba?

De flesta praktikplatserna omfattar omfattar 3-4 veckor under sommarlovet. En del placeringar är indelade i två perioder, period 1 vecka 25-28 eller period 2 vecka 29-32. Oftast jobbar du 6-7 timmar per dag. Men både period och arbetstider kan variera. Mer information finns i annonserna.

Har du frågor är du välkommen att kontakta våra HR-konsulter som står som kontaktpersoner i annonserna.

Så söker du

Du söker feriepraktikplatserna genom vårt digitala rekryteringsverktyg.

Vi vill ha din ansökan senast den 17 mars.

Välkommen att söka feriepraktik hos oss!

Senast uppdaterad: den 15 februari 2024