Undersköterskor och skötare i landet samlas på egen dag

Publicerad: 2023-09-06 12:08

Årets upplaga av Hälso- och sjukvårdsdagen för undersköterskor och skötare är nu öppen för anmälningar. På grund av stor efterfrågan har antalet platser utökats vilket innebär att sammanlagt 1 000 deltagare från hela landet kommer att kunna mingla, besöka en mässdel med utställare och lyssna till föreläsare på Conventum i Örebro.

Publik i stor föreläsningssal

2022 blev kongresshallen snabbt fullbokad.

Bland författare och föreläsare på Hälso- och sjukvårdsdagen för undersköterskor och skötare den 2 november finns bland annat Josefine Arenius som tar upp problemen med generationskrockar på jobbet.

- Få arbetsplatser är så fulla av människor från alla delar av samhället som vården, konstaterar arrangör Mia Haponski på Region Örebro län. I möten med patienter anhöriga och kollegor är risken för krockar stor.

Andra föreläsningar tar upp ämnen som att möta och bemöta personer med psykisk ohälsa och kognitiv nedsättning, undersköterskans roll i dagens akutsjukvård, hur man möter patienter med komplexa behov och svarar till sist på frågan "Sepsis - vad är det?".

Förra året blev arrangemanget snabbt fullbokat och i år har Mia Haponski sett till att det finns plats för fler.

- Konferensvärden Conventum öppnar nu upp för sammanlagt 1000 deltagare. Det känns viktigt att kunna erbjuda platser till så många som möjligt när intresset är så stort.

Syftet med dagen är som vanligt också att få träffas över gränserna för olika vårdgivare och ha en rolig och givande dag tillsammans.

Evenemanget äger rum i Örebro men är öppet för deltagare från hela landet.
Tänk på att meddela din chef tidigt om du vill gå eftersom anmälan till evenemanget är bindande.

Sista dag för anmälan är 14 oktober.

Senast uppdaterad: den 6 september 2023