Bemanning webbgruppen
Vecka | I tjänst |
v 25 | Camilla och Jens |
v 26 | Camilla |
v 27 | Camilla och Ulrika |
v 28 | Ulrika |
v 29 | Camilla |
v 30 | Ingen |
v 31 | Ingen |
v 32 | Jens och Ulrika |
v 33 | Alla |
Intranätet
Intranätet har ett katastrofmeddelande som visas på samtliga datorskärmar inom hela Region Örebro län - från persondatorer till röntgens bildskärmar. Därför får denna inte användas om inte TIB uttryckligen gett order om detta.
I normalfallet används istället en kombination av Aktuelltrutan och nyhet/driftmeddelande (om det rör driftstörningar).
Externwebbarna
På externwebbarna används funktionen Alert för att uppmärksamma besökare på en händelse.
Alert (krisbanner) på externwebbarna
Presskommuniké och uppföljande presskommuniké
1177.se
Regional krisbanner på 1177.se
Logga in på 1177.se som redaktör
Externwebbarna
Aktuellt, nyheter och kalendrar
Intranätet
Aktuelltrutan intranätets startsida
Ange fotograf på bilder, intranätet
1177.se
Under sommaren ligger vårt fokus inte på att skapa nytt innehåll utan på att redigera befintligt innehåll som inte kan vänta till efter sommaren. Detta pga att sakkunniga som behöver kontrollera innehållet innan publicering oftast inte är på plats.
Intranätet
Olika sätt att redigera på intra
Styrande dokument som inte ligger i Platina ännu (obs! Styrande dokument ska alltid skyndsamt läggas in i Platina men om det är mkt bråttom kan vi hjälpa till att publicera dem tillfälligt på detta sätt)
Externwebbarna
Kontaktuppgifter på våra webbplatser
Visa och återta tidigare versioner av en sida
1177.se
Jobbar du inom hälso- och sjukvårdsförvaltningen och behöver hjälp med akuta publiceringar på intranät eller externwebbar:
Mejla webbredaktion-hs@regionorebrolan.se (stängt v 30-31)
Under vecka 30-31 - kontakta kommunikatör: Sommarbemanning HS kommunikation
Ej akuta publiceringar
Gå genom Servicecenter i första hand men bemanningen hos utvecklarna är låg så är det något bråttom eller väldigt viktigt, kontakta den som jobbar direkt. Oftast Robin Lindblad under denna sommar.
Instruktion för webbgruppen
Om något kraschar för 1177.se inklusive kontaktkort, listningstjänst och allt annat. Följ instruktionerna på den här sidan och löser det inte problemet, logga in i Ineras kundportal och skapa ett ärende.
Första gången du lägger ett ärende behöver du skapa en användare.
Instruktion för kommunikatör/redaktör
Om webbgruppen inte är tillgänglig - kontakta Servicecenter och be dem lägga ett ärende till Inera.
Hat Ihnen dieser Inhalt weitergeholfen?
Wenn Sie Feedback dazu senden möchten, was wir besser machen können, können Sie dies tun
Vielen Dank für Ihre Einreichung
Zuletzt aktualisiert: Montag, 9. Juni 2025