Den här webbplatsen använder kakor (cookies). Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?

Om Centrum för hjälpmedel

Centrum för hjälpmedel hjälper dig
som har funktionshinder.
Det kan vara att du har svårt att röra dig
att förstå eller att prata.

Vi hjälper dig att hitta rätt hjälpmedel till dig.
Och att de fungerar som de ska.

Vi hjälper de som bor i Örebro län.

Behöver du hjälpmedel?

Behöver du hjälpmedel
för att klara mer själv i vardagslivet?
Eller för att se och höra bättre?

För att prova hjälpmedel hos oss
behöver du först prata med en
arbetsterapeut, en sjukgymnast,
en logoped eller sjukgymnast. 
De finns på vårdcentralen eller läkarmottagningen. 

 
Du kan läsa mer om hjälpmedel
här under rubriken
Hjälpmedelsguide och behovstrappor

Kontakt:

Vi finns på
Propellervägen 14, Örebro i Ladugårdsängen.
Och i Halltorp.

Om du ska skicka brev till oss är adressen:
Centrum för hjälpmedel
Box 1515
701 15 Örebro

Telefon
019-602 42 00

Vi har öppet
måndag - fredag
mellan klockan 08.00 och 16.00

Texttelefon
019-670 25 02


 


Sid-funktioner och -information

Sidan granskades den 16 januari 2017

Innehållsansvarig: Eva Sundh

Publicerad av Lena Hagsten

Kortadress: https://www.regionorebrolan.se/lattlast/cfh