Export och internationalisering

Vill du att ditt företag ska hitta ut i världen? Eller har du redan börjat? Var du än är i din satsning kan vi hjälpa dig rätt. Det ska vara enkelt för företag som vill nå utanför Sveriges gränser att få rätt stöd, i rätt tid. På den här sidan har vi samlat information om export och internationalisering.

res2.jpg

Företagsresan

Här  finns en samlad bild över vilka olika typer av offentligt finansierat stöd som finns i vårt län för entreprenörer och företag.

facebook1200x630.png

Samlat stöd på verksamt.se

På vår verksamt-sida hittar du allt som har med företagande att göra. Samlat på ett och samma ställe.

verksamt.png

Timbanken.se - Ny energi för ditt företag

Timbanken.se är ett stöd för dig som driver ett mindre bolag i Örebro län och som vill utveckla det. Idén är enkel. Varje företag kan få upp till fem timmars gratis rådgivning och det enda du behöver göra är att registrera dig och ditt företag och ange vilken kommuns näringslivsenhet du vill ha kontakt med. Kommunerna själva avgör vem som ska få ta del av tjänsterna.

mceclip0.jpg

Vi hjälper besöksnäringsföretag att utvecklas genom utbildning

Örebroregionens Turismakademi är en gemensam kompetens- och utbildningsplattform för alla i Örebro län som jobbar inom besöksnäringsbranscherna. Här har vi samlat alla utbildningar, seminarier, stöd och rådgivning som finns i regionen för dig som företagare eller förening inom besöksnäringen. Dels för att underlätta för dig men även ge verktyg och kontaktvägar om du känner att du vill utveckla ditt företag eller din förening.

ÖRTA.PNG

Kontakter