Den här webbplatsen använder kakor (cookies). Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?

Patientnämndens rapporter

Patientnämndens kansli tar fram rapporter om patienters och närståendes synpunkter och klagomål på vården.

Patientnämndens rapporter och analyser

I rapporterna redogörs för olika problemområden som kan identifieras utifrån synpunkter och klagomål från patienter och närstående. Det övergripande syftet med rapporterna är att de ska utgöra ett bidrag till hälso- och sjukvårdens utvecklings- och kvalitetsarbete. När beskrivningar av ärenden finns i rapporterna har patienten tillfrågats om samtycke.

Patientnämnden har från den 1 januari 2019 även i uppdrag att göra analyser av klagomål och synpunkter som patienter lämnar till patientnämnden.


Sid-funktioner och -information

Sidan granskades den 3 maj 2019

Innehållsansvarig: Marcus Philipson

Publicerad av Anita Söderlind