Du är på Region Örebro läns webbplats.
Läs om hälsa och sjukdomar och var du kan hitta vård. Logga in för att läsa din journal och göra dina vårdärenden.
Här hittar personal inom vård och omsorg relevant vårdrelaterad information, regionala riktlinjer, rutiner och styrande dokument.
Region Örebro läns webbplats för dig som arbetar med regional utveckling i Örebro län.
Ring vår växel 019 - 602 10 00
019 - 602 10 00
Inkommande e-post till regionen@regionorebrolan.se tas emot av registrator vid det centrala diariet.
Därför kan vi inte svara på frågor om:
Vi kan inte garantera säkerheten för e-post, skicka därför aldrig konfidentiella uppgifter via e-post utan använd istället tjänsten 1177 Vårdguidens e-tjänster där du kan nå vården.
Information som sänds med e-post hanteras enligt samma offentlighets- och sekretessregler som för post via brev. Det betyder att de handlingar som kommer in är allmänna och diarieförs enligt gällande regler och bevaras för framtiden.
regionen@regionorebrolan.se
Region Örebro länBox 1613701 16 Örebro
Eklundavägen 1702 17 Örebro
access_time Publicerad: 2022-05-25 08:48
Vårdcentralerna i Region Örebro län flyttar fram öppettiderna för sin telefonbokning från klockan 07.00 till 07.30 från och med den 1 juni. Detta kommer att förenkla medborgarnas tidbokning då de framöver kommer att erbjudas vårdcentralernas samtliga telefontider varje morgon – istället för att som nu ombedes ringa senare under dagen då eventuellt fler tider läggs ut.
Fram tills nu har tillgängligheten på telefon och bokningen fungerat på följande sätt: Personalen lägger dagen innan in en uppskattning i systemet för hur många tider de förväntas ha dagen därpå, oftast med en marginal för eventuell sjukdom eller liknande. Därefter ser man under morgonen över hur många tider man kan erbjuda under dagen och lägger in fler tider allt eftersom man har koll på dagens bemanning och kapacitet för samtal.
Genom att ändra öppettiderna för bokning av telefontid till vårdcentralerna möjliggör det för personalen att varje morgon inventera hur många telefontider som kan erbjudas under dagen.
- Detta medför att invånarna får en ökad tillgänglighet av telefontider istället för att ombes återkomma senare under dagen då eventuellt flera tider har hunnit läggas ut. Invånarnas tidbokning förbättras när man vet vilket tillgång man har, säger Katrin Eriksson, biträdande områdeschef Område nära vård.
Hade du nytta av innehållet på denna sida?
Tack för din återkoppling!
Du kan också skicka in förslag till oss på hur sidan kan förbättras här.
Senast uppdaterad: den 3 juni 2022