Vill du berätta om din forskning i en film?

Publicerad: 2023-11-23 10:43

Nästa år kommer forskare få chansen igen att berätta som sin forskning i en film. Det här är ett sätt att uppmärksamma all spännande forskning som bedrivs inom hälso- och sjukvården samt Folktandvårdens verksamheter.

Har du inte sett de filmer som redan har producerats kan du se alla på våra forskningssidor på regionens externa webb. Tanken är att hålla webbsidan levande och uppdaterad för att inspirera samt visa den forskning som pågår som en del av hälso- och sjukvårdens uppdrag.

Anmälan

Om du eller din forskargrupp vill bli filmad med möjlighet att sprida och tillgängliggöra forskningen går det bra att maila, så blir du kontaktad.

Vid stor efterfrågan förbehåller sig uppdragsgivaren rätten att prioritera publikation av inspelade inslag. För kännedom så kan filmerna som spelas in även komma att spridas via regionens andra kanaler som exempelvis Facebook, LinkedIn och Instagram.

Nyfiken på tidigare forskarfilmer?

Här kan du titta på de tidigare filmerna som har producerats.

Bild på Helena Backman

Helena Backman var en av de forskare som tog chansen att göra en film om sin forskning. Foto: Elin Abelson/Region Örebro län.

Senast uppdaterad: den 23 november 2023