Visste du att du kan se status på din remiss i Journalen på 1177.se?

Publicerad: 2023-10-18 10:17

Väntar du på att en remiss ska skickas, till exempel från din vårdcentral till sjukhus? Nu kan du logga in på 1177.se och följa din remiss.

Ung kvinna sitter vid köksbordet och tittar i mobiltelefonen

I Journalen kan du se när och till vilken enhet en remiss är skickad. Du kan också få information om när den är mottagen och när den är bedömd och besvarad. Innehållet i remissen visas inte.

Remisser som skickats från den 8 november 2022 visas, men inte tidigare skickade remisser.

Du loggar in på 1177.se och väljer "Journalen" sedan väljer du "Remisser".

Vem kan läsa i journalen via 1177.se?

Du som är 16 år eller äldre och har ett fullständigt personnummer kan läsa information ur din journal på nätet. Det kan också din eller dina vårdnadshavare om du är yngre än 13 år.

Läs mer om Journalen på 1177.se.

Kontaktcenter kan hjälpa invånare med e-tjänster

Vet du inte hur du ska göra för att logga in på 1177.se? Eller vad du ska klicka på när du har loggat in?

Då kan du ringa Kontaktcenter så kan de guida dig.

Observera bara att Kontaktcenter inte kan genomföra ärendet åt dig eftersom det är sekretess.

Kontaktcenter

Senast uppdaterad: den 18 oktober 2023