Att samordna tolkuppdrag med dina kollegor är bra ur många aspekter. Genom att samordna era uppdrag med varandra kan ni både minska era kostnader för tolk och frigöra tolkarna så de kan spendera mer tid till att tolka.

Till exempel: Om både du och en kollega behöver en arabisktalande tolk under samma vecka och samordnar detta med varandra, så att uppdragen sker på samma dag i anslutning till varandra så kan ni använda samma tolk till båda uppdragen. Det gör att vi bara behöver skicka en tolk, det blir en restid för er att betala och en resa för tolken att lägga tid på. Har ni flera kortare uppdrag, säg två halvtimmesuppdrag i samma språk, kan ni lägga dem på samma bokning. Var bara noga med att specificera i bokningen att det rör sig om två olika uppdrag á 30 minuter så att vi på förmedlingen och tolken vet om detta.

Senast uppdaterad: den 11 december 2023