Den här webbplatsen använder kakor (cookies). Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?

Att arbete som sjuksköterska - vad är rimliga krav och hur kan jag hantera stress?

Som ny sjuksköterska kan man känna förväntningar på sig från många håll. Stress upplever alla emellanåt vilket kan få både positiva och negativa konsekvenser.

Innehåll

Som ny sjuksköterska är det vanligt att uppleva stress i arbetet. Exempelvis genom hög arbetsbelastning, otydliga krav eller bristande förmåga att hantera specifika arbetsuppgifter. Vad är stress och när kan den bli farlig? Vad kan man göra för att förebygga och hantera stress? Hur kommer det sig att man ofta ställer så höga krav på sig själv? Hur kan man värna om sina gränser och kommunicera sina behov på ett tydligare sätt?

Upplägget för träffen är en blandning av teori, aktivitet och diskussion. Detta innebär att du kommer att få möjlighet att träffa och utbyta erfarenheter med andra sjuksköterskor som är tidigt i karriären.


Sid-funktioner och -information

Sidan granskades den 21 november 2017

Innehållsansvarig: Åsa Thor Gustafsson

Publicerad av Patrik Gunnarsson