AST- vad är det? - Start 1 Digital (VT)

Samtalsgrupp om Autismspektrumtillstånd

ons 08 maj - ons 12 jun 2024
Virtuellt Mötesrum

I den här samtalsgruppen träffas vi och pratar om vad det innebär att ha en diagnos inom autismspektrumtillstånd (AST) och hur det kan påverka vardagen. Vi utgår från ett skriftligt material som innehåller information om AST.

Du får möjlighet att samtala med andra som har AST. Vi diskuterar tips och strategier för hur man kan underlätta olika situationer i vardagen.

Som ett alternativ till våra gruppträffar på plats erbjuder vi även möjlighet att genomgå AST-vad är det? i digital grupp. Den digitala samtalsgruppen har samma upplägg, innehåll och längd som den ursprungliga gruppen. Skillnaden är att i den digitala gruppen bjuds du som deltagare in i ett virtuellt rum tillsammans med de andra deltagarna och gruppledarna. Det innebär att deltagandet i gruppen sker hemifrån via dator/surfplatta/telefon med internetuppkoppling. OBS! Du behöver ha tillgång till kamera och mikrofon.

6 gruppträffar

1,5 timme per gruppträff

Cirka 8 deltagare

Plats: Virtuellt mötesrum

Anmälan: Vill du gå en kurs, prata med din behandlare i ditt team senast 21 dagar innan kursstart.

Kursmaterial finns på en extern webbplats för nedladdningsbart material.

Kursansvarig

Marta Björkli