Reparation, service och installation
Har ditt hjälpmedel gått sönder
eller inte fungerar som det ska?
Vi hjälper dig!
Det finns olika sätt att kontakta oss på:
- via 1177.se och e-tjänsten ”Felanmälan hjälpmedel”
- till kundtjänst vid CFH, 019-602 42 00
måndag till fredag mellan klockan 8:00 – 15:30 - till den som provat ut hjälpmedlet, din förskrivare.
När du lånar hjälpmedel är det en del saker du behöver tänka på.
Som vad du får göra
och inte får göra med ditt hjälpmedel.
Eller vad som händer om det går sönder eller blir stulet.
Här kan du läsa mer om att vad som gäller när du lånar hjälpmedel från Centrum för hjälpmedel.
Om du flyttar
Flyttar du till ett annat län ska du ta kontakt med din förskrivare.
Förskrivaren undersöker om ditt nya län köper över dina hjälpmedel.
Det nya länet kan vilja förskriva deras hjälpmedel till dig.
Filmer och andra tips om hjälpmedel

Hade du nytta av innehållet på denna sida?
Hur kan vi göra sidan bättre?
Tack för din återkoppling!
Senast uppdaterad: den 3 juli 2024