Våra lokaler finns i Ladugårdsängen och Adolfsberg i Örebro
men våra hjälpmedel skickas ut till förskrivare, sjukhus och vårdcentraler i hela länet.
Här finns kartor för att hitta till oss
På Centrum för hjälpmedel arbetar vi med att
- prova ut och ge råd om hjälpmedel
- utbilda i att använda hjälpmedel
- köpa in hjälpmedel
- göra rent och laga hjälpmedel så att de kan användas igen.
Om du vill veta mer om oss kan du titta på våra filmer.
I filmerna berättar vi vad vi gör.
Vi har också två utställningar med hjälpmedel du kan besöka.
Lämna tillbaka ett hjälpmedel
Här kan du lämna tillbaka hjälpmedel som du inte längre använder:
- Centrum för hjälpmedel
- Barnhjälpmedelscentralen, vid Barn- och ungdomshabiliteringen i Örebro
- Karlskoga lasarett - hjälpmedelsinlämningen
- Lindesbergs lasarett - hjälpmedelsinlämningen
- din vårdcentral
- till den som provat ut hjälpmedlet, din förskrivare.
Här kan du se bild på några av ställen där du kan lämna in hjälpmedlet
Hade du nytta av innehållet på denna sida?
Hur kan vi göra sidan bättre?
Tack för din återkoppling!
Senast uppdaterad: den 25 juni 2024