Spärra journal och begär loggutdrag

Kontakta oss för att spärra din journal eller begära ut information om vilka som har läst i din journal (detta kallas loggutdrag). Vi kan också lyfta en spärr som du tidigare har lagt på din journal om du önskar det. Om du har frågor angående spärrar i journalen kan du vända dig till Kontaktcenter Region Örebro län.

Du kan antingen använda våra e-tjänster eller en blankett.

SPÄRRA JOURNAL
Du kan spärra information som en mottagning har skrivit i din journal så att den bara syns för personalen på just den mottagningen. Personal inom andra delar av vården kan inte läsa den spärrade informationen.

BEGÄRA LOGGUTDRAG
Visste du att du via 1177 Journalen kan se vem som har tagit del av din journal under de senaste 18 månaderna? Det gör du genom att logga in på 1177 Journalen och sedan välja "Loggar och spärrar".

Vill du se fler detaljer eller en längre period kan du begära ut ett loggutdrag.

VLS för HS
Box 1613