Missa inte möjligheten att boka en kostnadsfri dialogföreläsning för 2024! Våra dialogföreläsningar hålls av tolkar som utbildats till dialogföreläsare vid Linnéuniversitetet. Föreläsningen fokuserar på att ge dig:

• en ökad förståelse för de bakomliggande faktorer som kan leda till att du och din klient/patient inte får ut det ni behöver av det tolkade mötet
  • en ökad förståelse för tolkens roll
  • en ökad insikt i din klients/patients perspektiv
  • redskap för hur du kan utöka hur du reflekterar över din roll i det tolkade mötet.

Föreläsningarna hålls i dialogform med dig och dina kollegor för att ni ska få ut så mycket som möjligt av föreläsningen.

Vi har ett begränsat antal kostnadsfria föreläsningar som vi erbjuder under året. Är du intresserad av att vi kommer
till din arbetsplats, tveka då inte att höra av dig till oss på tolkservice@regionorebrolan.se.

Du kan läsa mer om våra dialogföreläsningar här.

Senast uppdaterad: den 11 december 2023