Svartvit tecknad bild av en person som levererar en kartong. I bakgrunden syns en bil. Illustration Pictogram

Vanligen sker leverans av hjälpmedel till förskrivarens adress. Förskrivaren meddelar sedan dig när hjälpmedlet har kommit. Ofta bokar ni in ett möte där förskrivaren går igenom hur ditt hjälpmedel fungerar och hjälper dig med inställningar där det behövs.

Hemtransport

Vissa hjälpmedel kan transporteras hem till dig. Detta kostar 220 kr per tillfälle (ej per hjälpmedel) och faktureras av oss cirka 1 månad efter transporten.

Exempel på hjälpmedel som kan transporteras till din hemadress är rullstol, tippbräda, gåbord och sängryggstöd.

Inkontinenshjälpmedel

För dig som bor i enskilt boende levereras inkontinenshjälpmedlen hem mot en transportkostnad av 440 kr för 6 hemtransporter under ett år. Leveranser utöver detta kostar 440 kr styck.

Inkontinenshjälpmedel kan även hämtas ut på Centrum för hjälpmedel.

Senast uppdaterad: den 22 januari 2024