Logo for the website Logo for the website

Folktandvården Lindesberg

Vi tar emot patienter i alla åldrar och kan erbjuda allt från en vanlig undersökning till mer komplicerad tandbehandling. På vår klinik samarbetar tandsköterskor, tandhygienister och tandläkare i team, för att du ska få ett så bra omhändertagande som möjligt. Vi har ett nära samarbete med Folktandvårdens specialisttandvård.

Folktandvården Direkt är vårt nya bokningssystem, där strävar vi efter att du ska bli färdigbehandlad på ett besök. Om det till exempel visar sig vid undersökningen att du har en tand som behöver lagas, så gör vi det direkt.

På vår klinik är det lätt att ta sig fram med till exempel barnvagn, rullator eller rullstol.
Vid behov har vi tillgång till lyft och andra hjälpmedel.

Välkommen till oss!

[Missing text '/views/unitpage/parts/phoneandtimes/telephonenumber' for 'English']

0581-858 50

[Missing text '/views/unitpage/parts/phoneandtimes/telephone-hours' for 'English']

Måndag-Torsdag 07:00-17:00

Fredagar 07:00-15:00

[Missing text '/views/unitpage/parts/phoneandtimes/business-hours' for 'English']

Måndagar 07:00-18:00

Tisdagar 07:00-16:00

Onsdagar 07:00-17:00

Torsdagar 07:00-17:00

Fredagar 07:00-15:00

[Missing text '/views/unitpage/parts/phoneandtimes/texttelephonenumber' for 'English']

019-670 25 22

[Missing text '/views/unitpage/index/visiting-address' for 'English']

Banvägen 24 A, våningsplan 2, Lindesberg

Inför din undersökning vill vi att du svarar på några frågor kring din hälsa.
Därför kan du några dagar innan ditt bokade besök få ett sms eller e-post med en länk till en hälsodeklaration.

Det är viktigt att du har aktiverat aviseringar på 1177, så att du får ett sms eller e-post när vi skickar ett meddelande till dig. Aviseringar aktiverar du under ”Inställningar” på 1177.se

Gör så här:

  1. Klicka på länken i ditt sms eller din e-post och logga in på 1177, hälsodeklaration finns i din inkorg under ”Se meddelanden”.
  2. Svara på frågorna om din hälsa och ange om du använder några mediciner.

  3. När du har svarat på alla frågor, tryck på ”Bekräfta dina svar”.

  4. Dina uppgifter sparas nu direkt i din patientjournal.

Om du inte kan fylla i hälsodeklarationen

Om du inte kan ta emot sms, e-post eller saknar möjlighet att logga in på 1177, då hjälper behandlaren dig att fylla i hälsodeklarationen när du kommer till ditt besök.

Om du vill ändra dina inskickade svar

Om du behöver ändra dina inskickade svar i hälsodeklarationen, prata med din behandlare när du kommer till ditt bokade besök.

Folktandvården Lindesberg har infört ett nytt bokningssystem som heter Folktandvården Direkt.

Om det till exempel visar sig vid undersökningen att du har en tand som behöver lagas, så är det vårt mål att göra det direkt.
Tänk därför på att besöket kan ta längre tid än du är van vid.

Boka tid på Folktandvården Direkt

Du bokar din tid genom e-tjänsten
Boka tid - Folktandvården Direkt

Så här går det till:

  1. Du behöver ha en mobiltelefon som kan ta emot sms.
  2. När vi bokar en tid får du veta under vilken timme ditt besök ska starta, till exempel mellan klockan 14:00 till 15:00
  3. 30 minuter innan besöket får du ett sms med den exakta starttiden, till exempel ditt besök startar klockan 14:20.

Om du har fått en bokad tid men inte fått en bekräftelse på sms, kontakta Folktandvården Lindesberg.

Ändra eller avboka din tid
Om du behöver ändra eller avboka din tid, kontakta Folktandvården Lindesberg så snart som möjligt genom våra e-tjänster på 1177.se eller telefon 0581-858 50.

Du reser kostnadsfritt till och från ditt bokade besök med kollektivtrafiken.

När du ha ett bokat besök hos oss kan du få en kostnadsfri bussbiljett genom appen ”Länstrafikens Örebro”. Du får ett sms med en länk till biljetten senast 4 timmar innan ditt besök.

Läs mer på sidan Inför ditt besök – När du reser till oss

Nu får du dina kallelser från Folktandvården Region Örebro län elektroniskt via sms eller genom din digitala brevlåda.

Du som får sms-kallelse får en länk till webbtidboken på 1177, där du själv bokar en tid som passar dig. Om vi inte har ditt mobiltelefonnummer eller om du har valt att inte ta emot sms från oss kommer du istället få ett brev till din digitala brevlåda (till exempel Kivra) med instruktioner om hur du bokar själv.

Vissa patienter, till exempel barn, 75 år eller äldre, tandvårdsrädda, patienter som får specialisttandvård eller de som har beviljats Region Örebro läns tandvårdsstöd, får som tidigare kallelsebrev med en bokad tid. Då får du kallelsen skickad till din digitala brevlåda (till exempel Kivra).

Kontrollera gärna att du har notifieringar/aviseringar påslagna i din digitala brevlåda, så att du inte missar kallelser från oss.

Om du inte får sms eller har en digital brevlåda kommer din kallelse att skickas som ett brev till din hemadress.

Vill du ha sms, ge ditt medgivande och kontrollera att vi har ditt aktuella mobilnummer. Det gör du genom klinikens e-tjänst, genom telefon eller meddela oss när du besöker någon av våra kliniker.