Du är på Region Örebro läns webbplats.
Läs om hälsa och sjukdomar och var du kan hitta vård. Logga in för att läsa din journal och göra dina vårdärenden.
Här hittar personal inom vård och omsorg relevant vårdrelaterad information, regionala riktlinjer, rutiner och styrande dokument.
Region Örebro läns webbplats för dig som arbetar med regional utveckling i Örebro län.
Ring vår växel 019 - 602 10 00
019 - 602 10 00
Inkommande e-post till regionen@regionorebrolan.se tas emot av registrator vid det centrala diariet.
Därför kan vi inte svara på frågor om:
Vi kan inte garantera säkerheten för e-post, skicka därför aldrig konfidentiella uppgifter via e-post utan använd istället tjänsten 1177 Vårdguidens e-tjänster där du kan nå vården.
Information som sänds med e-post hanteras enligt samma offentlighets- och sekretessregler som för post via brev. Det betyder att de handlingar som kommer in är allmänna och diarieförs enligt gällande regler och bevaras för framtiden.
regionen@regionorebrolan.se
Region Örebro länBox 1613701 16 Örebro
Eklundavägen 1702 17 Örebro
Upphandling är en strategisk uppgift vars mål är att tillgodose Region Örebro läns behov av varor, tjänster och byggentreprenader till rätt funktion och kvalitet samt till lägsta möjliga totalkostnad. Detta är indelat i olika ansvarsområden hos Upphandlingsavdelningen, Medicinsk teknik och Varuförsörjningen.
Upphandlar alla varor, tjänster och byggentreprenader som inte upphandlas av Medicinsk teknik eller Varuförsörjningen.
En upphandlingsenhet för medicinteknisk utrustning inom Region Örebro län.
Ett samarbete mellan ett flertal regioner med syfte att förse vården och tandvården med förbrukningsartiklar av engångskaraktär.
Information samt annonserande av aktuella upphandlingar.
Här finns information till dig som är eller vill bli leverantör åt Region Örebro län.
Regionens vision om en hållbar utveckling anger riktningen för vårt arbete.
Region Örebro län inför elektronisk handel, e-handel, med syftet att digitalisera och effektivisera regionens inköp av varor och tjänster.