Du är på Region Örebro läns webbplats.

Logotyp för webbplatsen Logotyp för webbplatsen

Folktandvården Kumla

Vi tar emot patienter i alla åldrar och kan erbjuda allt från en vanlig undersökning till mer komplicerad tandbehandling. På vår klinik samarbetar tandsköterskor, tandhygienister och tandläkare i team, för att du ska få ett så bra omhändertagande som möjligt. Vi har ett nära samarbete med Folktandvårdens specialisttandvård.

På vår klinik är det lätt att ta sig fram med till exempel barnvagn, rullator eller rullstol.
Vid behov har vi tillgång till lyft och andra hjälpmedel.

Välkommen till oss!

Telefonnummer

019-602 91 70

Telefontider

Måndag-Torsdag 07:00-17:00

Fredagar 07:00-15:00

Öppettider

Måndagar 07:00-19:00

Tisdagar 07:00-13:00

Onsdagar 07:00-19:00

Torsdagar 07:00-19:00

Fredagar 07:00-14:00

Texttelefon

019-670 25 22

Besöksadress

N Kungsvägen 10, Kumla

Nu får du dina kallelser från Folktandvården Region Örebro län elektroniskt via sms eller genom din digitala brevlåda.

Du som får sms-kallelse får en länk till webbtidboken på 1177, där du själv bokar en tid som passar dig. Om vi inte har ditt mobiltelefonnummer eller om du har valt att inte ta emot sms från oss kommer du istället få ett brev till din digitala brevlåda (till exempel Kivra) med instruktioner om hur du bokar själv.

Vissa patienter, till exempel barn, 75 år eller äldre, tandvårdsrädda, patienter som får specialisttandvård eller de som har beviljats Region Örebro läns tandvårdsstöd, får som tidigare kallelsebrev med en bokad tid. Då får du kallelsen skickad till din digitala brevlåda (till exempel Kivra).

Kontrollera gärna att du har notifieringar/aviseringar påslagna i din digitala brevlåda, så att du inte missar kallelser från oss.

Om du inte får sms eller har en digital brevlåda kommer din kallelse att skickas som ett brev till din hemadress.

Vill du ha sms, ge ditt medgivande och kontrollera att vi har ditt aktuella mobilnummer. Det gör du genom klinikens e-tjänst, genom telefon eller meddela oss när du besöker någon av våra kliniker.

Inför din undersökning vill vi att du svarar på några frågor kring din hälsa.
Därför får du några dagar innan ditt bokade besök ett sms eller e-post med en länk till en hälsodeklaration.

Det är viktigt att du har aktiverat aviseringar på 1177, så att du får ett sms eller e-post när vi skickar ett meddelande till dig. Aviseringar aktiverar du under ”Inställningar” på 1177.se

Gör så här:

  1. Klicka på länken i ditt sms eller din e-post och logga in på 1177, hälsodeklaration finns i din inkorg under ”Se meddelanden”.
  2. Svara på frågorna om din hälsa och ange om du använder några mediciner.
  3. När du har svarat på alla frågor, tryck på ”Bekräfta dina svar”.
  4. Dina uppgifter sparas nu direkt i din patientjournal.

Om du inte kan fylla i hälsodeklarationen

Om du inte kan ta emot sms, e-post eller saknar möjlighet att logga in på 1177, då hjälper behandlaren dig att fylla i hälsodeklarationen när du kommer till ditt besök.

Om du vill ändra dina inskickade svar

Om du behöver ändra dina inskickade svar i hälsodeklarationen, prata med din behandlare när du kommer till ditt bokade besök.