Du är på Region Örebro läns webbplats.

Region Örebro län Region Örebro län
Sök

Folktandvården Haga

Vi tar emot patienter i alla åldrar och kan erbjuda allt från en vanlig undersökning till mer komplicerad tandbehandling. På vår klinik samarbetar tandsköterskor, tandhygienister och tandläkare i team, för att du ska få ett så bra omhändertagande som möjligt. Vi har ett nära samarbete med Folktandvårdens specialisttandvård.

På vår klinik är det lätt att ta sig fram med till exempel barnvagn, rullator eller rullstol.
Vid behov har vi tillgång till lyft och andra hjälpmedel.

Välkommen till oss!

Telefonnummer

019-602 44 00

Telefontider

Måndag-Torsdag 07:15-12:15

Måndag-Torsdag 13:15-15:30

Fredagar 07:15-10:00

Öppettider

Måndagar 07:00-19:00

Tisdagar 07:00-16:00

Onsdagar 07:00-13:00

Torsdagar 07:00-19:00

Fredagar 07:00-14:00

Texttelefon

019-670 25 22

Besöksadress

Vaktelvägen 2, Örebro

Vi har infört ett arbetssätt som heter Folktandvården Direkt.
Målsättningen är att du ska bli färdigbehandlad på ett besök.
Om det till exempel visar sig vid undersökningen att du har en tand som behöver lagas, så är det vårt mål att göra det direkt.
Tänk därför på att besöket kan ta längre tid än du är van vid. Det är alltid du som patient som avgör hur mycket behandling du vill genomföra vid besöket.

Om du behöver tolk vid ditt besök, om du har skyddade personuppgifter eller om du är under 18 år, ring oss för att boka en tid.

Boka tid på Folktandvården Direkt

För att boka en tid behöver ha en mobiltelefon för att kunna ta emot sms från oss och ett BankID.

Använd e-tjänsten ”Boka tid på Folktandvården Direkt – för dig som fått sms eller brev”. Du hittar e-tjänsten under rubriken "Våra e-tjänster" längre upp på denna sida.

Så här går det till

  • Du väljer inom vilken timme ditt besök ska börja, till exempel mellan klockan 14:00-15:00
  • 30 minuter innan besöket får du ett sms med den exakta starttiden, till exempel klockan 14:20

Om du bokat en tid men inte fått en bekräftelse på sms, kontakta oss på telefon.

Omboka eller avboka din tid

Behöver du omboka din tid gör du det genom länken i bekräftelse-sms:et och loggar in via ditt BankID.
Om du inte har BankID eller vill avboka tiden, ring oss.

OBS! Du kan inte se, omboka eller avboka din tid genom e-tjänsten ”Mina bokade tider - av och omboka tid Tandvården.”

Sent återbud och uteblivande

Om du inte kommer till den bokade tiden eller avbokar när det är mindre än 24 timmar kvar till besöket, får du betala.

Här finns information vad ett uteblivande eller sent återbud kostar.

När det är dags för dig att komma till Folktandvården kan du få ett meddelande på sms eller genom din digitala brevlåda (till exempel Kivra).
Kontrollera att du har aviseringar påslagna i din digitala brevlåda, så att du inte missar kallelser från oss.

Om du inte har en digital brevlåda eller kan ta emot sms, kommer din kallelse att skickas som ett brev hem till dig.

Läs mer om våra olika kallelser på sidan Inför ditt besök

Nu erbjuder vi digitala tandvårdsbesök för 2-åringar.

När det är dags för ditt barns första undersökning hos oss får du som vårdnadshavare ett brev. Där finns instruktioner om hur du själv bokar ett digitalt besök genom din smartphone, surfplatta eller dator.
Under besöket har du möjlighet att ställa frågor om ditt barns tänder. Vi ger dig också råd och tips om hur du sköter ditt barns tänder på bästa sätt för en god munhälsa.

Barnet behöver vara med vid besöket eftersom vi genomför en enklare tandkontroll under videosamtalet.

Boka tid via appen

Här finns länkar för att ladda ner appen "Digital mottagning Region Örebro län" från App Store eller Google play.

 

Boka tid via dator

Länk till Visiba Cares webbplats

Några dagar innan din undersökning kan du få ett meddelande genom sms eller e-post att du ska logga in på 1177.
I din inkorg på 1177 finns en länk till en hälsodeklaration. Det är ett formulär där du svarar på frågor om din hälsa. När du har svarat på alla frågor, tryck på ”Bekräfta dina svar”.
Dina uppgifter sparas direkt i din patientjournal.

Om du behöver ändra dina inskickade svar, prata med din behandlare när du kommer till ditt besök.

Om du inte kan fylla i formuläret, hjälper vi dig när du kommer till oss.

Kontrollera att du har aviseringar påslagna på 1177, så att du inte missar meddelanden från oss. Aviseringar aktiverar du under ”Inställningar” på 1177.se.

Du reser kostnadsfritt till och från ditt bokade besök med kollektivtrafiken.

När du ha ett bokat besök hos oss kan du få en kostnadsfri bussbiljett genom appen ”Länstrafikens Örebro”. Du får ett sms med en länk till biljetten senast 4 timmar innan ditt besök.

Läs mer på sidan Inför ditt besök – När du reser till oss

Klinikentré Folktandvården Haga